Report: BBC fall short of an apology to Spurs despite admitting mistake

0
Tottenham Hotspur Stadium
Julian Finney/Getty Images

The BBC have failed to apologise to Tottenham Hotspur after being accused of unfairly singling out the club over racism, according to a report in the Daily Mail.

BBC ran a segment about the Holocaust on The One Show on the 27th of January and the program explored allegations that Chelsea defender Antonio Rudiger was racially abused by Spurs fans in a game at the Tottenham Hotspur stadium back in December.

The Metropolitan Police and Tottenham conducted separate investigations after the Chelsea star complained of being racially abused but the investigations were called off after no evidence was found either to corroborate or contradict the accusations.

In response to a legal letter of complaint from the club for signing them out, the BBC have since removed all references to Spurs from the show.

The company also admitted that they did not make the outcome of the investigates into the Rudiger incident sufficiently clear.

A statement on the BBC iPlayer (as relayed by the Mail) reads: “This programme has been edited since broadcast. There are a number of reasons why a programme may have been edited including legal, contractual or technical issues.”

Despite admitting their error, the report reveals that the company has failed to issue an apology to Spurs over their mistake.

Spurs Web Opinion

Racism and prejudice are problems that are bigger than any one club. Football is a microcosm of society and so all clubs have a small section of fans who hold those prejudices and abuse players racially. The footballing community has to come together to fight this problem rather than pointing their fingers at one another.

Have something to tell us about this article?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.